
Nembi laati Hyvinkään kaupungin kaavoitukselle seitsemän kevyttä viitesuunnitelmaa sekä kolme tarkempaa yleissuunnitelmavaihtoehtoa aseman kupeeseen. Lisäksi projektissa havainnollistettiin muut Hyvinkään keskusta-alueella käynnissä olevat ja potentiaaliset kehityshankkeet kaupunkimalliin ja raportointia varten. Viitesuunnitelmiin ja kehityshankkeisiin liittyen laadittiin myös alueellisen pysäköinnin saatavuustarkastelut. Nembin Tomi Jaskari toimi laati suunnitelmat tiiviissä yhteistyössä ja vuorovaikutuksessa Hyvinkään kaupungin kaavoituksen kanssa.












Viitesuunnitelmat esitettiin tarkoituksellisen abstrakteina, sillä hankkeita oli eri kehitysasteilla eikä yksittäisten suunnitelmien haluttu vievän huomiota keskustan kehittämissuunnitelman kokonaistavoitteilta. Kukin viitesuunnitelma kuitenkin mitoitettiin realistisesti rakentamisen ja pysäköinnin osalta kaupungin tavoitteiden mukaisesti. Lisäksi rakentaminen sovitettiin huolella olemassa olevaan ympäristöön.







Koritsoonin alueelle, aseman kupeeseen laadittiin kolme maankäytön yleissuunnitelmavaihtoehtoa. Kussakin vaihtoehdossa alueelle sijoittui rakentamista 32 000 k-m2 sekä yleinen pysäköintilaitos palvelemaan aseman liityntäpysäköintiä sekä uutta rakentamista. Vaihtoehdoissa tutkittiin alueen lounaisreunalla kulkevan Riihimäenkadun luonnetta ja linjausta, korttelirakenteen liittymistä uuteen Urheilukadun siltaan sekä soveltuvia korttelitypologioita ja pysäköintiratkaisuja.
